O inicjatywie
Pomysł projektu powstał w związku z faktem, że matematyka jest fundamentem logicznego myślenia, a myślenie matematyczne pomaga w codziennych sytuacjach i przyczynia się do podejmowania świadomych decyzji. Jednocześnie matematyka jest dziedziną wiedzy często niezrozumiałą i nielubianą przez uczniów.
Chęć wdrożenia projektu wynika także ze zmian, które towarzyszą edukacji. Otwarcie na uczenie międzyprzedmiotowe, integrujące treści różnych podstaw programowych, sprzyja efektywnemu uczeniu się. W roku szkolnym 2017/2018 wprowadzałam na lekcjach elementy rozwijające logiczne myślenie, wykorzystywanie i tworzenie informacji, rozumowanie i argumentowanie.
Obserwacja uczniów w sytuacjach lekcyjnych pozwoliła mi zauważyć, że treści te są przez nich chętnie przyswajane, szczególnie jeśli stworzymy sytuacje, w których nie wiedzą, że tego się uczą. Dzięki temu podejściu uczniowie uczą się matematyki w sposób naturalny i intuicyjny, co zwiększa ich zainteresowanie i zaangażowanie.
Projekt ma na celu:
Rozwijanie Logicznego Myślenia: Wprowadzenie zadań i aktywności, które wymagają logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Uczenie międzyprzedmiotowe: Integracja matematyki z innymi przedmiotami, aby pokazać jej praktyczne zastosowania w różnych dziedzinach życia.
Tworzenie przyjaznego środowiska nauki: Tworzenie sytuacji edukacyjnych, w których uczniowie mogą uczyć się poprzez zabawę i eksperymentowanie, bez świadomości, że właśnie przyswajają nowe umiejętności matematyczne.
Zwiększanie motywacji uczniów: Poprzez zastosowanie praktycznych i angażujących metod nauczania, chcemy zwiększyć zainteresowanie uczniów matematyką.
Wierzymy, że poprzez realizację tego projektu uda się zmienić postrzeganie matematyki przez uczniów oraz rozwinąć ich umiejętności logicznego myślenia, co przyczyni się do ich sukcesów nie tylko w szkole, ale i w życiu codziennym.
18 czerwca 2024