O inicjatywie
Wydaje się, że sukces stał się centrum naszego systemu edukacyjnego. Konsekwencją tego nastawienia jest fakt, że uczniowie widzą błędy jako coś przykrego i wrogiego, co wywołuje moralne cierpienie i prowadzi do złych ocen. Rodzice również postrzegają błędy przez pryzmat niskich ocen i często stosują za nie różne kary. Nauczyciele marzą o idealnych uczniach, którzy nigdy się nie mylą. Ponieważ błąd w kulturze sukcesu kojarzony jest z przykrymi konsekwencjami, także sami nauczyciele boją się swoich pomyłek.
Zadaniem naszej grupy jest stworzenie przestrzeni, w której nikt nie będzie się bał popełniać błędów. Chcemy spojrzeć na pomyłkę jako na coś, co wspomaga naukę, i oswoić błędy. Pragniemy nauczyć się sami oraz nauczyć innych przekształcać własne błędy, mylnie pojmowane w kategoriach porażki, w sukces. Chcemy otworzyć pole do działań tworzących kulturę błędu sprzyjającą procesowi uczenia się na własnych i cudzych pomyłkach.
Naszym celem jest zbudowanie środowiska edukacyjnego, w którym błędy są postrzegane jako naturalna i nieodłączna część procesu uczenia się, a nie jako przeszkoda do osiągnięcia sukcesu. Wierzymy, że taka kultura błędu nie tylko zmniejszy stres i presję wśród uczniów i nauczycieli, ale również pozwoli na rozwijanie kreatywności i innowacyjnego myślenia.
18 czerwca 2024